Idag 1 match

Saga-Maja Andersson i lång UNT-intervju

27 september 2022 10:27
Dam

I UNT går idah att läsa att först fick Saga-Maja Andersson en sten kastad i huvudet vilket gav henne en hjärnskakning. Den följdes av två ytterligare på innebandyplanen – allt inom loppet av bara fem månader.

Från UNT:
När Storvreta hade allsvensk premiär i söndags saknades den skickliga försvarsspelaren Saga-Maja Andersson och hon kommer att saknas ett tag till. De många smällarna mot huvudet tvingar henne att ta det lugnt för stunden.

– Korttidsminnet är dåligt och jag har koncentrationssvårigheter, berättar hon.

Senaste smällen kom för ett par veckor sedan när Storvreta spelade gruppspel i svenska cupen i Mora. Det var trångt vid sargen och Andersson fick en smäll som gjorde att hon föll. Bakhuvudet slog i läktaren. Otur. Och Saga-Maja har haft sin beskärda del av sånt.

Saga-Maja Andersson pratar om att hon har problem med minnet och koncentrationssvårigheter.

19-åringen jobbar på skola och i april fick hon på skolgården en stor sten kastad i huvudet.

– Och strax efter (i maj) fick jag armbåge i tinningen och efter det var jag sängliggandes i fem veckor, säger Andersson.

Läs resten av reportaget på UNT här,