Fem från Storvreta uttagna till VM-kvalet!

7 januari 2020 10:14

Sverige spelar VM-kval i Fredrikshamn i Danmark 30 januari-2 februari. Man kommer att spela mot Ukraina, Polen, Slovenien och ytterligare ett lag i en placeringsmatch och fem Storvretaspelare finns med i truppen.

I svenska landslaget som ska spela VM-kval hittar vi Victor Andersson, Tobias Gustafsson, Robin Nilsberth, Alexander Rudd och Albin Sjögren.

− Vi fortsätter på den inslagna linjen från 2019. Den här truppen innehåller betydligt mer etablerade spelare än i VM-kvalet för två år sedan. Vi har haft många spelare som har fått chansen att visa upp sig. Nu vill vi fokusera på dem vi har jobbat extra med. Men det finns självklart chans att slå sig in under årets gång, det är många spelare som står utanför den här truppen som fortfarande är högaktuella, säger förbundskapten Mikael Hill i en pressrelease och fortsätter.

− Det är en möjlighet att få jobba med gruppen både på och utanför banan. Vi kommer att lägga stor vikt vid våra tre-fyra träningar parallellt till matcherna. Vi kommer att köra på ganska hårt eftersom vi måste ta de tillfällen som finns för att förbereda oss inför VM. Det är det vi bygger mot, och nu har vi ringat in de spelare som vi tror på, säger Hill.

Hela truppen:

Målvakter Viktor Kastengren, Växjö IBK