Emil Mattsson ”En av de roligaste och bästa på länge”

3 maj 2022 16:52
Storvreta IBK Juniorakademi

Emil Mattsson berättar om sin U19-uttagning och passar på att summera säsongen och blicka framåt.

Hur känns det att bli uttagen till U19?
– Såklart jättekul! Det är någonting man har jobbat och strävat efter länge denna säsong, så det är jättekul att man får denna chans.

Hur stort mål är U19-VM?
– Det är såklart en av de roligaste och mäktigaste sakerna man kan göra, representera sitt land i ett VM. Målet är stort och jag hoppas såklart att jag går hela vägen och får komma med i den sista truppen inför VM, fortsätter han.

Hur skulle du annars summera säsongen för Storvretas herrjuniorer?
– Jag skulle summera vår säsong som en av de roligaste och bästa på länge. Vi startar den med väldigt få spelare och en helt ny tränare från ett annat land. Men när säsongen började närma sig så hade vi ett riktigt starkt, och potentiellt lag, för att utmana om serieseger.

Och hur skulle du summera dina egen säsong?
– Jag skulle kunna sammanfatta min egna säsong som en av de bästa säsongerna jag har gjort. Jag har utvecklat många delar i mitt spel både offensivt och defensivt och det är jag väldigt nöjd över.

Vilka tankar har du inför kommande säsong?
– Tankar inför nästa säsong är ljusa, det försvinner många tongivande spelare men Jan har bra planer på ett riktigt grymt och starkt lag som kan utmana om många saker. Jag ser fram emot nästa säsong! Avslutar Emil Mattsson.

Läs mer kring uttagningen på innebandy.se här!