Victor Andersson fortsätter i Storvreta IBK!

15 juni 2021 10:15

Det är med stor glädje vi nu kan avslöja att kulturbäraren Victor Andersson valt att förlänga sitt kontrakt med Storvreta IBK.

− Victor spelar vidare i rött, Skönt att Victor bestämt sig. Viktigt att ha honom med i vår generationsväxling. Victor står för så mycket av det som Storvreta vill vara. Skönt att vi har honom med oss ytterligare minst en säsong, berättar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

För tränare Oscar Lundin innebär detta att laget får med sig en viktig stöttepelare till nästa säsong.

− Ett viktigt besked för laget. Victor stämplar in varje dag och ger allt för att laget skall bli bättre och göra sig förberedda för nästa match. Jag som tränare, Victors medspelare och Storvreta IBK:s fans vet precis vad man får av honom. Full insats och en jämn, hög nivå, förklarar tränare Oscar Lundin.

Victor Andersson kom till Storvreta IBK redan 2007 och har varit en viktig spelare i många år. Han ska också se till att Storvreta IBK:s vinnarkultur lever vidare men var inte helt nöjd med förra säsongen.

− Jag har mycket mer att bevisa på innebandyplanen, personligen var förra säsongen inte optimal. Jag kan mycket bättre och så vill jag vinna, berättar Victor Andersson och fortsätter.

− Jag har som alltid höga förväntningar på mig själv och på laget. Det är en ganska nykomponerad grupp men Storvreta ska alltid spela för att vinna matcher oavsett vilket lag vi ställer på banan och den mentalitet förväntar jag mig av alla som är med i detta lag.

Kontraktet är skrivet på ett år och Victor Andersson var med under sitt första försäsongspass igår.