Söndag kan Storvreta IBK nå Innebandyfesten!

15 mars 2023 09:14
Storvreta IBK Juniorakademi

Söndag den 19 mars är det dags för damjuniorerna att ta emot KFUM Falun i Juniorallsvenskans Playoff i Storvreta IBK Sporthall.

Matchen börjar 15:10 i Storvreta IBK Sporthall och båda lagen har under säsongen spelat i Juniorallsvenskan i DJ18 B där man möts två gånger och Storvreta IBK vunnit båda matcher. Första matchen vanns med hela 10-3, hemma i oktober, men andra fighten, borta i Borlänge blev betydligt jämnare men Storvreta vann tillslut med 6-3.

Tränare Martin Andersson berättar om säsongen hittills.
− Det har varit en rolig säsong där vi har fått jobba med två olika verksamheter och sedan sammanstrålat i JAS. Vi har i år en väldigt skicklig trupp som är individuellt och som lag väldigt skickliga tekniskt, fysiskt och taktiskt. Vi har fått blivit provade på ett annat sätt i år än tidigare men till slut landade vi där vi ville i tabellen vilket var serieseger.

Det lär bli knökfullt i Storvreta IBK Sporthall då matcher i Juniorallsvenskans playoff alltid är något extra och denna match lär bli det med.

− Vi har mött dem två gånger och det har slutat med segrar i båda matcherna. Det är ett hårt jobbande lag och här måste vi prestera på en högnivå för att ta oss vidare. De är ledda av ledare med stor erfarenhet av liknande situationer som när hon själv spelade men vi har också spelarerfarenhet av dessa lägen och det kommer handla om det mentala om att vilja vinna dueller, vara giriga framför mål och ha bra beteenden ute på planen. Vi ser framemot en tuff match och kommer vara redo för att ge allt vi har i denna match! Nu kör vi! Avslutar han.

Förra säsongen fick vi möta Hagunda IF i JAS-Playoff och seger innebar avancemang till Innebandyfesten. Samma förutsättningar denna gång, segrarna söndag tar sig till Innebandyfesten så se till att kom ner och heja fram de rödsvarta!

Inträde 50:- via Swish, medlemmar gratis. Kan man inte komma till matchen så visas den på Solidsport här,