Idag 1 match

Evelina Sparf ”Spännande utmaning för mig”

11 maj 2020 07:05
Dam

Dags för en liten fördjupning med Evelina Sparf inför hennes återkomst till sin moderklubb Storvreta IBK.

Tillbaka i rödsvart efter 13 år, hur går tankarna?
− Det känns superkul! Roligt att dra på sig den röda tröjan igen.

Skönt att kunna hålla ditt löfte till Alf Berggren att du skulle komma tillbaka till Storvreta?
− Ja, det känns skönt, konstaterar hon med ett skratt och fortsätter. Det är cirka 10 år sen jag lovade honom efter ett parti ”Gurka” att återkomma till Storvreta så det känns skönt att hålla något jag lovat.

Vad har du fått för reaktioner sen det blev officiellt?
− Jag har fått positiva reaktioner. Många som tycker det är kul att jag går tillbaka tillsammans med Bäfve!

Det har blivit några år i SSL, vad gör att du tar klivet ner till Allsvenskan?
− Jag fick ett samtal av Henkan (Henrik Ededahl) som ville att jag skulle vara med på deras satsning mot SSL och det kändes väldigt ärofyllt att få frågan från moderklubben och en spännande utmaning för mig spelare som jag inte kunde tacka nej till.

Vad tror du krävs för att ni ska kunna ta er till kvalet?
− Jag tror på en stark försäsong och att hela truppen och klubben vill åt samma mål, då går vi hela vägen, fortsätter Evelina Sparf.

Du jobbar alltså på en vårdcentral, hur är din vardag nu?
− Ja precis. Den är lite annorlunda som för nästan alla i dessa tider. Det blir lite mer hembesök till några av våra äldre patienter så dem inte ska behöva ta sig till vårdcentralen. Vissa dagar hjälper vi till att bemanna en barack tillsammans med andra vårdcentraler där vi tar emot patienter som söker för luftvägsbesvär för att minska smittspridning och inte skicka upp alla till sjukhuset, avslutar hon.

Det ser ut att bli en riktigt spännande säsong för alla Storvretas supporters.