Ondrej Nemecek klar för Storvreta IBK!

30 maj 2023 08:59

Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Ondrej Nemecek valt att skriva på för Storvreta IBK.

− En ny världsback ansluter till Storvreta IBK. Ondrej Nemecek har representerat Tjeckien i fyra VM-turneringar på seniornivå och två U19-VM turneringar. Han har dessutom blivit utsedd till Tjeckiens bästa spelare. Född 1998 och med de bästa innebandyåren framför sig. Vi är otroligt glada att vi kunnat landa denna värvning. ”Onja” har valt att spela i den röda tröjan under minst två år framöver, välkommen till Storvreta IBK. IFU Arenas och Storvreta IBK:s publik kommer ta väl hand om dig, konstaterar vice ordförande Henrik Ededahl.

Redan som sjuttonåring blev det debut för Ondrej Nemecek med tjeckiska herrlandslaget. Det har också redan hunnit bli två säsonger i SSL med Linköping IBK 18/19 och 19/20 men han är kanske mest känd på den internationella scenen som lagkapten för tjeckiska herrlandslaget.

Senaste säsongerna har han tillhört sin moderklubb Tatran Střešovice baserade i Prag och senaste säsongen blev han tjeckisk mästare men nu är det dags för återkomst till SSL.

− Största anledningen till att jag väljer Storvreta IBK är utmaningar som kommer med att spela för det här laget. Dagliga kamper och utmanande lagkamrater kommer att hjälpa mig att utvecklas till att bli en bättre spelare. Att spela för de regerande svenska mästarna är en stor motivationsfaktor. Jag gillar också att spela i IFU Arena och alla faciliteter där borde vara till hjälp för min utveckling, avslöjar Ondrej Nemecek och fortsätter.

− Jag hoppas anpassa mig till SSL så snabbt som möjligt och hjälpa laget att vinna ytterligare ett mästerskap och Champions Cup.

Kontraktet är skrivet på två år.