Simon Götz ”Har en del att bevisa”

21 februari 2024 10:45

Simon Götz ger oss förutsättningarna inför kvällens bortamatch i Svenska Superligan mot AIK.

Match mot AIK står för dörren, tankar?
– Kul med match igen, vi har en del att bevisa från tidigare matcher mot AIK denna säsong.

Vad tror du det blir för matchbild?
– Tror att vi kommer att ha mycket boll och att de kommer ligga lågt i sitt försvar. Gäller att vi är disciplinerade och inte faller in i deras matchtempo för då kan de vara farliga, konstaterar han.

Hur är det att möta AIK där du har en del bekanta?
– Det är speciellt och något man ser framemot varje fight. Som sagt, många bekanta ansikten så de känns lite extra när man stångas i hörnen. Att återigen få stänga ner Limmet är alltid kul.

Med så pass nära bortamatch kanske Red Eagles dyker upp, vad skulle det betyda?
– Det betyder allt. Vi är så lyckligt lottade som har världens bästa klack som stöttar oss i mot och medgång. Så verkligen, det betyder otroligt mycket för oss.

Vem tror du avgör och hur?
– Jag ser Sacke dra en offensiv tackling och snor åt sig bollen, sedan springer han in bollen i mål! Avslutar Simon Götz.

Ikväll, onsdag 19:00 väntar alltså AIK borta, du hittar biljetter här, sen söndag 3 mars 16:00 tar vi emot FBC Kalmarsund i IFU Arena, säkra biljetter här!