Måndag

Tack för en spännande innebandysäsong!

5 juni 2020 15:56
Förening

Så har vi då lagt vårt 30-åriga jubileumsår bakom oss. För att tydliggöra vad som händer i Storvreta IBK samt tacka alla involverade i vår 30-åriga historia kommer här några rader med fakta.

Bäste Storvreta IBK:are!

Efter en lite för kort säsong med snopet Coronaavslut så fick vi i alla fall en elitlicens om än på lite udda villkor. I vårt årsbokslut hade vi tagit upp en värdering av våra herrspelare men inte tagit med eventuella stödpengar från Riksidrottsförbundet på grund av inställd sista seriematch och helt inställt slutspel. I det bokslutet så gör vi ett litet plusresultat. När Licensnämnden tittar på samtliga 1600 innebandyföreningar i Sverige så bestämmer de att inga föreningar ska få ta upp värdering av spelare varvid Storvreta IBK gör ett minusresultat. Styrelsen var beredd på att ett sådant scenario så vi hade redan skickat in ett dokument till Svenska innebandyförbundet med en begäran om uppskov med positivt eget kapital på grund av särskilda skäl. Dessa särskilda skäl var att Coronapandemin just ställt in sista seriematchen hemma och hela slutspelet. Licensnämnden godtog vår begäran och ger oss nu elitlicens under överinseende av dem under kommande säsong. Allt detta har skett helt enligt korrekta regler som gäller för alla innebandyklubbar i Sverige.

Hur kan vi då summera vår senaste säsong? Jo, efter tuffa 2,5 år har vi fått ordning på vår ekonomi, trimmat organisationen och presterat det bästa ekonomiska resultatet i vår 30-åriga historia. Sammanfattningsvis kan vi faktiskt konstatera att vi har en:

• Väl fungerande ungdomskommitté med i stort sett lika många flickor som pojkar
  • Örnverksamhet som sprider glädje både bland ”Örnarna” och hela föreningen
  • Juniorverksamhet som är stark och röner fina framgångar
  • Damsatsning som imponerar på det flesta
  • Herrverksamhet som är ledande i världen
  • Marknadsavdelning som drar in bra med pengar så vi kan göra de satsningar vi vill
  • Cup som anses ha en mycket hög kvalitet och som levererar det bästa ekonomiska resultatet någonsin
  • Arrangemangsgrupp som är både professionell och får beröm från besökande lag och publik
  • Synlighet i digitala medier som är störst bland alla idrotter i Uppsala och även börjar röna framgångar internationellt
  • Administration som har koll på det vi ska ha koll på

Det här ska vi alla vara stolta över! Vi har alla bidragit till ovanstående resultat! Kommande säsong ser ut att fortsätta i samma stil, bara vi nu kan bli av med Coronapandemin.

Vi vill rikta speciella tack till alla:

• Spelande medlemmar som har spridit glädje och själva haft kul på träningar och matcher
  • Ledare som sporrat alla våra ungdomar till att ha kul och utvecklas inom sin sport
  • Föräldrar som kämpat på i kiosker, i Storvretacupen, med skjutsningar av barn och försäljningar av lotter och kaffe med mera
  • Anställda som kämpat på i både med- som motvind

Utan er har vi ingen förening, inga ekonomiska resurser, inga roliga minnen att se tillbaka på eller förväntningar på spännande matcher.

TACK FÖR ATT JUST DU STÄLLT UPP!

Vi önskar er alla en härlig sommar och ser fram till att träffas i höst igen!

Storvreta IBK:s styrelse