Staffan Jacobson gör comeback!

3 mars 2019 07:59

Grundserien går in i sitt slutskede och Storvreta passar på att plocka in en Storvretalegend. Staffan Jacobson förstärker laget och säkrar upp inför slutspelet.

– Då vi haft långtidsskador på några av våra backar så vill jag inte riskera att någon slår upp sin skada i slutspelet, säger Michael Rasi, ordförande i sportgruppen och fortsätter.

– Vi får in en kille i denna redan starka trupp som är en grinig jävel, som spelar tufft, ställer krav på sina medspelare och som dessutom har Storvreta IBKs kultur och framförallt vet han vad som krävs för att vinna.

Kontraktet är skrivet över denna säsong och Storvreta är extremt nöjda med att kunna stärka truppen ordentligen inför säsongsavslutningen och huvudpersonen själv verkar minst lika nöjd.

– Det är en fantastisk möjlighet att få vara med på detta, speciellt inför slutfasen av säsongen. Ett fantastiskt lag som presterat väl under säsongen men precis som andra haft skador och sjukdomar, där har väl jag kommit in i bilden, säger Staffan Jacobson och fortsätter.

– Otroligt professionellt och tacksamt av killarna att acceptera min närvaro. De har förståelsen för att jag är med som ett verktyg och stöd där jag kan bidra med min erfarenhet på och vid sidan av banan. Jag är otroligt laddad inför detta, ska bli väldigt roligt!

Staffan Jacobson har redan tränat med laget under en längre period och finns tillgänglig för spel redan idag mot Jönköping.

Matchen mot Jönköping drar igång 17:00 i Jönköpings Idrottshus och du ser den på SSLplay här.