Storvreta IBK erbjuder gratis hjälp med inköp

23 mars 2020 06:50
Förening

I dagens läge är det viktigt att man ställer upp för varandra. Till exempel finns det många i olika riskgrupper som inte vågar sig ut och som kan behöva hjälp med olika inköp. Storvreta IBK har beslutat att ställa upp för de som behöver det.

− Vi vill ge tillbaka till alla våra fantastiska supporters runt om i Uppsala och Storvreta och hjälpa till där vi kan, säger marknadschef Hannes Öhman.

Är du i en riskgrupp och bor i Storvreta/Uppsala området och behöver hjälp med att handla dagligvaror så kan du maila Storvreta IBKs kansli. Någon inom Storvreta IBK tar sedan kontakt för att komma överens om allt det praktiska, kan vara spelare, ledare eller någon annan inom organisationen.

Givetvis gör Storvreta IBK detta gratis och man behöver bara betala för det man behöver få köpt.

− Det är många som blir isolerade i rådande läge och vi måste tillsammans göra det vi kan för att ta oss igenom detta. Tillsammans är vi starka, avslutar han.

Maila kontaktuppgifter till [email protected] så hjälper vi dig! Vardagar kl. 9-12 kan du också ringa 076-0232303 om du inte har tillgång till mail.