Maja Bergbom förlänger med Storvreta IBK!

20 juni 2022 19:05
Dam

Det är med stor glädje vi kan avslöja att Maja Bergbom valt att förlänga sitt kontrakt med Storvreta IBK.

Maja Bergboms erfarenheter från när Nacka tog klivet upp i SSL kommer vara mycket värdefullt för laget. Hennes ledaregenskaper kommer synas ännu mer nu och på planen kommer hon sprida ett lugn med hennes bolltrygghet och spelförståelse, säger huvudtränare Noél Alm Johansson.

Maja Bergbom gör nu sin andra säsong och blir en extremt viktig spelare i den generationsväxling som Storvreta inleder den här säsongen.

– Jag väljer att fortsätta i Storvreta för att jag tror på det föreningen gör och jag har trivts under mitt första år. Det finns bra förutsättningar för att utvecklas och jag trivs bra i gruppen, konstaterar Maja Bergbom.

Trots att laget genomgår en föryngring så är det inget som fick henne att tveka.

– Att det kommer upp unga och talangfulla spelare till damlaget känns spännande. Från det jag har sett hittills är jag mycket imponerad av deras driv och tror att de kommer komma in i det allsvenska spelet på ett bra sätt, berättar hon och fortsätter.

– Jag tror att denna säsong kommer handla om att komma ihop som grupp och få stäm på grejerna. Förväntningarna utifrån på oss som lag är troligtvis lite lägre ställda än förra säsongen, men jag tror starkt på att vi kan toppa förra årets prestation. För egen del ser jag fram emot att axla en större roll både på och utanför planen.