Storvreta på slottet!

17 maj 2019 07:13
Storvretacupen

I juni kommer Storvreta åka till Island för att sprida innebandy och försöka få med sig lag till Storvretacupen. Igår var ordförande Henrik Ededahl och damlagets lagkapten Amanda Gezelius på slottet för att informera inför besöket.

De träffade landshövdingen, Islands talman och ambassadör som var på Uppsalabesök.
− Vi presenterade Storvreta som förening och Storvretacupen. Vi pratade om vårt kommande besök på Island för att visa upp sporten som vi älskar och passade på att ge vår landshövding en guldtröja. Är det någonstans det skall finnas en sådan så är det i slottet, konstaterar Henrik Ededahl och fortsätter.

− Jättekul att vi fick prata om vår sport och hoppas att den får fäste på Island och att vi kan få hit något lag till Storvretacupen.

Läs mer om resan till Island på UNT här.