03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Saga-Maja Andersson förlänger med Storvreta IBK!

25 juni 2022 16:40
Dam

Det är med stor glädje vi kan avslöja att Saga-Maja Andersson valt att förlänga sitt kontrakt med Storvreta IBK.

Trots flera anbud från SSL-klubbar och att hennes moderklubb, FBC Partille, kvalificerade sig till Allsvenskan väljer den unga talangen Saga-Maja Andersson att fortsätta sin elitsatsning med Storvreta IBK i Allsvenskan Östra.

– Saga-Maja Andersson är en mycket intressant spelare, med höga ambitioner och en vilja att göra det som krävs. Hon har en fantastisk blick för spelet och en förmåga att sätta upp sina medspelare i bra lägen. I Maja får vi en lagspelare men som även kommer att visa vägen och göra skillnad, säger huvudtränare Noél Alm Johansson.

För Saga-Maja Andersson var det både klubben och staden som fällde avgörandet.

– Jag gjorde valet att fortsätta i Storvreta IBK för att jag har trivts väldigt bra i Uppsala och gillar föreningen väldigt mycket. Jag får även de bästa möjlighet för att utvecklas som spelare i Storvreta, avslöjar Saga-Maja Andersson.

Föryngringen av Storvreta IBK:s Allsvenskalag ser hon som väldigt positiv.

– Tror att det är en bra grej för laget, de kommer bidra med mycket fart och energi. Juniorerna är väldigt talangfulla och kommer fortsätta ta stora kliv nästa säsong, konstaterar hon och fortsätter.

– Det kommer bli en spännande säsong och jag ser fram emot att se hur laget står sig med de unga spelarna och självklart se vilka kliv de kan ta!