06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Anna Wijk ”Längtar tills vi får börja tävla”

22 november 2020 18:10
Dam

Anna Wijk som har blivit nominerad till ”Årets Kvinnliga Idrottare” på Idrottsgalan 2021 berättar nu om nomineringen, säsongen hittills och förväntningarna på fortsättningen.

Hur känns det att bli nominerad?
− Det känns otroligt ärofyllt och stort. Det kom som en chock, men jag är väldigt stolt och glad. Det är häftigt att innebandyn är nominerad i två kategorier.

Vilka chanser har du att vinna tror du?
− Det blir nog väldigt tufft att vinna. Men det är väldigt stort som det är att vara nominerad, berättar hon.

Hur skulle du sammanfatta din säsong med Storvreta IBK så här långt?
− Just nu känns det bara tråkigt att vi inte får spela. Vi hade något spännande på gång. Även om det varit högt och lågt i prestationerna så har vi tagit full pott hittills, det är riktigt starkt. För egen del så har jag haft lite svårt att anpassa mig till det Allsvenskaspelet och rollen som spelande tränare, men jag kommer in i det mer och mer.

Vilka förväntningar har du på fortsättningen sen när serien kommer igång igen?
− Som jag sa tidigare så har vi verkligen något spännande på gång. Vi vill spela en fartfylld innebandyn med mycket bollinnehav och vi tog steg i rätt riktning varje vecka. Truppen består av en häftig mix av unga hungriga spelare och en del spelare med mycket rutin. Alla spelare är väldigt mottagliga. Så jag längtar tills vi får börja tävla och spela matcher igen, avslutar Anna Wijk.

Förutom Anna Wijks nominering så är damlandslaget i innebandy nominerade till ”Årets lag” på Idrottsgalan 2021, läs mer om Idrottsgalan och nomineringarna här.

Allsvenskan Östra är alltså pausad på grund av pandemin och vi vet inte i dagsläget när den kommer dra igång igen.