Alexander Janols ”Har gått som planerat”

2 januari 2021 12:00

På tisdag är det dags för årets första match! Efter en lång period med rehab är Alexander Janols tillbaka i spel och han ger oss förutsättningarna inför matchen.

Tillgänglig för spel igen, hur har din rehab sätt ut?
− Ja, äntligen! Rehabilitering har gått som planerat, med Petter från Muskelcentrum så fixade vi en plan från början för rehaben och det har bara varit att följa den stenhårt. Vilket har gjort att jag nu är tillbaka på planen.

Hur tycker du laget skött sig medan du rehabat?
− Laget tycker jag har gjort en stabil insats! Oscar har kommit in med en tydlig spelidé som passar oss som lag perfekt, vilket man har sett under matcherna, fortsätter Alexander Janols.

Närmast Mullsjö, vad tror du det blir för match?
− Tror det kommer bli en fartfylld match. Brukar vara tuffa matcher mot Mullsjö men om vi höjer upp tempot så kommer de få det tufft i tre perioder.

Vilka nycklar ser du till matchen?
− Nyckeln är att vi spelar vårt spel. Slutade lite snöpligt förra matchen vi mötte Mullsjö så gäller att vi är fokuserade genom hela matchen och då ska vi ta tre poäng denna gång, avslutar han.

Hemmamatchen mot Mullsjö drar igång 17:00 i IFU Arena nu på tisdag 5 januari och du ser den på UNT.se och SportExpressen Play här.