Tre från Storvreta IBK uttagna till landslagsläger!

20 januari 2021 10:08

Sveriges nya förbundskaptener Niklas Nordén och Thomas Brottman har kallat 23 spelare till ett herrlandslagsläger i Västerås 4-7 februari och i truppen återfinns Hampus Ahrén, Albin Sjögren och Niklas Winroth.

– Jag har jättestora förväntningar på lägret. Vi kommer att ha otroligt tydliga teman på de lägerdagar som kommer. Den här gången har vi valt att fokusera på spelet och det som sker innanför sargen. Vi har tagit ut spelare vi vill se i den miljön just nu och utifrån dess spelsätt, säger Niklas Nordén till innebandy.se och fortsätter.

– Vi har tagit ut spelare som passar in i det spelsätt vi tänker oss. Vi vill ge alla spelare ett stort förtroende där de ska visa varför just de är uttagna, samt att de kan klara av att prestera med de bästa. Det är det vi vill se, så att vi får en tydlig utvärdering vad som fungerar och inte både gällande spelet och individen, säger Nordén.

Svenska Innebandyförbundet har inför landslagslägret tagit fram omfattande direktiv hur alla involverade ska agera och arbeta för ett säkert genomförande.

– När vi samlar landslagen är det av största vikt att alla känner sig trygga. Det gäller spelare, ledare och media. Vi har arbetat fram ett gediget åtgärdspaket för att minimera risken för smitta, så det kommer självklart att bli en annorlunda samling, säger Svenska Innebandyförbundets landslagschef Joakim Lindström till innebandy.se.

Läs mer här.

Herrlandslagets trupp: