Theodor Jonsson lånas ut till Nykvarns IBF i Allsvenskan!

11 januari 2021 15:00
Förening

Tränare Theodor Jonsson kommer att lånas ut till Nykvarns IBF Ungdom i Allsvenskan tills vidare.

Du ska alltså bli utlånad till Nykvarns IBF Ungdoms herrlag i Allsvenskan, vilken roll kommer du ha?
− Nykvarn vill ha en till röst som kan bidra mera till gruppen. Jag kommer kliva in i ledarstaben med fokus på att jobba med helheten så Nykvarn ska komma tillbaka till vinnarspåret igen.

Vad kommer du bidra med?
− Jag kommer bidra med min kunskap och en stor dos energi för att gruppen ska jobba mot samma håll, gör NIF det tillsammmans så kommer den kraften vara enorm! Jag är väldigt taggad på denna utmaning.

Vad hoppas du ta med dig från uppdraget till Storvreta IBK:s verksamhet?
− Så klart kunskap och jag kommer ta lärdom av en annan kultur från spelare och ledare i Nykvarn. Sedan får tiden utvisa hur mycket mer jag tar med mig, konstaterar Theodor Jonsson.

Hur kommer upplägget se ut?
− Jag kommer ingå i tränarstaben hos Nykvarn under tiden Allsvenskan och Juniorallsvenskan ligger nere för Storvreta IBK. Så fort serierna är redo att dra igång så är jag tillbaka till hundratio procent för att besanna våra högt uppsatta mål.

Vad tror du vi ska förvänta oss av Nykvarn i Allsvenskan framöver?
− Nykvarn har ett fint lag på pappret och har olika spetsegenskaper som jag vill snäppa upp ytterligare steg. Sedan ska vi jobba för att utveckla spelet ytligare. Mitt primära huvudfokus är att komma tillbaka till vinnarspåret igen och det kommer vi göra tillsammans

Axel Backström från Storvreta IBK Juniorakademi är också utlånad till Nykvarn, vad hoppas du han får med sig från denna tid?
− Detta är ett bra steg för Axels utvecklingstrappa. Han har gjort bra resultat i träning med SSL-laget och nu får han även matchas i Allsvenskan, något som han kommer utvecklas av. Axel kommer precis som mig vara tillbaka hundratio procent i Storvreta IBK:s färger när vi drar igång igen, vi kommer vara mer taggade än någonsin, avslutar han.