Idag 1 match

Matilda Jansson ”Målsättningen är att nå kvalet”

3 september 2019 09:58
Dam

Efter en lägre skadeperiod är Matilda Jansson tillbaka i spel. Nu får hon berätta om träningsmatchen mot Telge senast och vad hon tror om den kommande säsongen.

Hur skulle du sammanfatta matchen mot Telge?
− Vi börjar lite halvdåligt tycker jag men vi kommer in i det mer och mer. Andra perioden tycker jag är ganska bra och jag tycker ändå att det är ok överlag, vi vinner ändå med 5-0, så det känns ändå bra, säger Matilda Jansson.

Du har ju varit skadad en längre period, hur är formen?
− Det är väl helt ok. Det blir bättre och bättre, det tar ett tag att komma in i det men jag tycker ändå jag kommit in i det ganska bra fort. Så det känns väldigt bra.

Och du är helt tillbaka?
− Ja, helt. Det känns jättebra att vara tillbaka nu. Det har varit en lång rehabperiod men det känns skönt att den är över.

Hur skönt är det att vara tillbaka i Allsvenskan?
− Jätteskönt! Det är där vi ska vara och nu är det bara att sikta mot ett kval förhoppningsvis men det är såklart jätteskönt att vara tillbaka i Allsvenskan, säger Matilda Jansson.

Vad tror du krävs för att nå kvalet?
− Slit varje match, det är det största. Det går inte springa runt som vi kanske gjorde i division 1, det är betydligt bättre motstånd nu, så det gäller att vara på tå och redo varje match.

Ser du förutsättningarna för att nå ett kval?
− Ja det tycker jag, vi har fått in väldigt bra spelare och fått ihop truppen ganska bra. Så det tycker jag, målsättningen är att nå kvalet, säger Matilda Jansson.

Vilka förväntningar har du inför premiären som inte är så långt borta?
− Det är väl några veckor kvar, det ska bli jättekul. Det är det man har sätt fram emot och krigat för under försäsongen, så det ska bli väldigt kul med premiär.

Den 22 september är det premiär för Storvreta i Allsvenskan Östra, 14:00 väntar match mot Åkersberg IBF i IFU Arena, vi ses där!