Simon Götz inkallad till landslagslägret!

14 oktober 2020 16:45

Simon Götz har blivit inkallad till Sveriges landslagsläger i Gävle och berättar om sin tankar inför helgen och vad han tycker om säsongen så här långt.

Inkallad till landslagslägret, hur går tankarna?
− Känns bra, kul att Hill vill ha med mig på lägret, ett tecken på att man tränar hårt och är på rätt väg.

Vilka förväntningar har du på dagarna i Gävle?
− Tror de kommer bli lärorikt att få vara med i landslagsmiljön igen och få vara med under ett läger. Kommer bli roliga träningar med enorm kvalitet, fortsätter Simon Götz.

Vilken nytta har du av tiden i Guldsteget?
− Man fick en inblick hur de är att vara landslagsman och delvis vad som krävs av en så det har såklart varit ett nyttigt program för mig. Man får en större vetskap kring vad som faktiskt innebär att representera Sverige.

Vad tycker du annars om er säsongsinledning i SSL?
− Tycker vi har presterat stabilt men inte mer än så. Två av två segrar är godkänt, nu ska vi köra vidare på det spåret och fortsätta vinna.

Och för egen del?
− Precis som tidigare sagt, stabilt men finns mer att hämta. Säsongen är lång och jag, tillsammans med laget kommer bli ännu bättre ju längre tid som går, avslutar han.