Idag 1 match
Måndag

Förlust trots mycket bra insats!

25 september 2022 16:25
Dam

Det blev tillslut förlust med 5-6 i premiären av Allsvenskan mot Täby FC trots en fantastisk insats där man också hade ledningen i inledningen av tredje perioden.

Bortalaget öppnade matchen starkast och fick också inleda målskyttet i premiären efter dryga sex minuter. Men Storvreta jobbade sig in i matchen och när Thindra Stenvall kom fria letade sig bollen in till 1-1. Kort därefter kunde hennes kedjekamrat Julia Åkerman dessutom ge Storvreta ledningen med 2-1 med dryga fem minuter kvar av perioden. Men Täby kunde sen kvittera genom Adna Hasanagic innan paus.

Storvreta ägde sen första halvan av andra perioden och genom ett andra mål av Julia Åkerman och ett av Maja Rikner i sex mot fem på grund av avvaktande utvisning hade plötsligt hemmalaget ett 4-2 övertag. Men även andra perioden avslutades med ett Täbymål, denna gång genom Alexandra Wallin Svensson som såg till att det bara skiljde ett mål inför sista tjugo.

I sista perioden kom Täby ut med ett massivt tryck och Johanna Åkerfeldt stod för flera viktiga räddningar. Men med under fem minuter kvar kunde Täby måla två gånger om och ta lednignen, 4-5. Även om Lina Andrén kunde kvittera till 5-5 fick Täby sista ordet när de satt 5-6 efter 18:37 genom Sara Sjöström.

Storvreta tog ut målvakten och pressade rejält men fick se sig besegrade med uddamålet, 5-6

Matchstatistik Storvreta IBK vs Täby FC 5-6

Närmaste match i Allsvenskan Östra är först 15 oktober hemma mot Klockarbergets BK men först väntar dubbelmöte mot IBK Dalen i Umeå i Allsvenskan Norra nästa helg.