Johanna Larsson ”Väldigt viktiga poäng som står på spel”

14 februari 2020 06:58
Dam

Imorgon, lördag, väntar hemmaderby mot Alunda i Allsvenskan, Johanna Larsson ger oss förutsättningarna inför den otroligt viktiga matchen.

Bra insats mot Åkersberga senast som inte riktigt räckte till, kan du berätta?
− Ja, vad ska man säga, jag tycker vi är för ojämna helt enkelt. Bjuder på alldeles för enkla mål och gör för mycket misstag som Åkersberga straffar oss på.

Hur viktig är matchen mot Alunda?
− Om man tittar i tabeller så förstår nog alla hur viktig matchen mot Alunda är, den är otroligt viktig. Väldigt viktiga poäng som står på spel, fortsätter hon.

Vilka taktiska bitar blir viktiga?
− Att vi sätter försvaret och är bestämda i det vi gör ute på planen. Samt att vi sätter dit bollen när vi får chansen!

Hur mycket skulle ett stort publikstöd betyda?
− Nej men såklart jättemycket! Vi behöver allt stöd vi kan få, det är alltid extra roligt att spela när man har publiken i ryggen!

Var tror du kan bli avgörande på lördag?
− Jag tror att den som vill vinna mest kommer att vinna, och för mig finns det inget annat än tre poäng, avslutar Johanna Larsson.

Matchen mot Alunda drar igång 13:00 i IFU Arena och är den första matchen för dagen i Dubbelmatchen! 16:30 spelar Storvreta mot Växjö i SSL och en biljett gäller för båda matcher, köp de här! Vill du bara köpa biljett till derbyt så kan du göra det på plats.