Gabriel Kohonen Årets Rookie!

2 april 2024 09:42

Nu på morgonen har det blivit klart att Gabriel Kohonen utsetts till Årets Rookie i SSL och att han vann SSL-tränarnas omröstning med god majoritet.

Årets rookie, hur känns det?
− Ja det känns ju såklart jättekul, ett kvitto på att man gjort något bra. Nu gäller det bara att fortsätta vara hungrig för mera, konstaterar han.

Hur skulle du kort sammanfatta din säsong så här långt?
− Min säsong har vart helt okej, lite upp och ner för mitt tycke men laget har alltid hjälpt mig prestera och allt är deras förtjänst!

Hur är känslan inför semifinalerna innan du vet vilka ni möter?
− Känslan inför semifinalerna är bra! Nu vet vi inte vilka vi möter än men oavsett vad så ska vi spela vårt spel. Kul med mycket publik i IFU också! Avslutar Gabriel Kohonen.

Den första semifinalen spelas hemma i IFU Arena den 8 eller 9 april, håll koll på våra kanaler för den senaste infon.

Läs mer om utmärkelsen på Innebandymagazinet här.