06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Rebecka Larsson ”Blev otroligt glad”

15 september 2019 08:56
Dam

Idag spelar Storvreta mot Tyresö Trollbäcken vid 16:30 i Storvreta IBK Sporthall. Nya lagkaptenen Rebecka Larsson ger oss förutsättningarna.

Ny lagkapten, berätta.
− Ja precis, jag blev otroligt glad att få det förtroendet. Det är en ny roll som jag inte haft förut så det blir en utmaning som jag går in i helhjärtat. Det är många i laget som tagit mycket ansvar tillsammans med mig så jag känner redan nu att det kommer gå bra!

Vad tror du blir viktigt för dig i den rollen?
− Jag kommer försöka vara ett bra stöd för mina lagkamrater och även en länk mellan tränare och laget. Jag vill vara drivande på planen och peppande utanför och jag tror att jag kommer växa in i detta ansvar allt mer, fortsätter Rebecka Larsson.

Hur känns det annars så här långt in i säsongen?
− Jag tycker vi är där vi vill vara såhär i slutet av försäsongen. Vi har visat oss starka under tidigare matcher och jag tror vi kommer växa ännu mer som lag när säsongen sätter igång. Vi har verkligen hunnit fått ihop laget riktigt bra och energinivån är på topp hos alla.

Idag väntar Tyresö Trollbäcken, vilka förväntningar har du?
− Eftersom vi spelat match mot dem tidigare vet jag att det blir en tuff match med mycket fysiskt spel där vi aldrig kan slappna av. Jag tror de är lika taggade som vi är och då är det viktigt att sätta vårt spel med hög kvalité tillsammans med våran kämpaglöd.

Vad blir viktigt att få med er från sista genrepet?
− Fokuset i tre hela perioder och att lämna dagens match med en positiv känsla inför säsongspremiären, avslutar hon.

För Storvretas Allsvenska lag väntar alltså träningsmatch idag, söndag, mot Tyresö Trollbäcken vid 16:30 efter SSL-lagets match mot Happee som börjar 13:30 i Storvreta IBK Sporthall, inträde 50:- för båda matcher, Storvretas medlemmar går in gratis.