03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Amanda Skyltbäck klar för Storvreta IBK!

29 juni 2020 18:49
Dam

Dags att avslöja ytterligare ett SSL-meriterat nyförvärv till Storvreta IBK:s lag i Allsvenskan. Amanda Skyltbäck ansluter från IBK Dalen.

− Med Amanda Skyltbäck får vi in en forward som har sina största styrkor i snabbheten med och utan boll och viljan att vara med i de avgörande lägena på banan. Hon är även en spelare som sätter andra i bättre lägen offensivt. Amanda passar perfekt in i hur vi spelar anfall och försvar. Kul att Amanda vill vara med på den påbörjade resan! Konstaterar chefstränare Theodor Jonsson.

Avtalet är skrivet på två år och Amanda Skyltbäck ser fram emot flytten söderut till Uppsala.

− Storvreta har en otroligt häftig satsning på gång på damsidan som motiverar och inspirerar mig till att vilja komma hit. Som klubb känns Storvreta IBK väldigt seriös och de förutsättningar som finns där tror jag kan hjälpa mig till att fortsätta utvecklas, berättar Amanda Skyltbäck och fortsätter.

− Personligen känns det till en början viktigt att komma in i allt nytt som blir med denna flytt. Jag vill komma in i laget, bli trygg i spelsystemet och bidra till laget. Mina förväntningar på säsongen är att det kommer bli en väldigt rolig och lärorik säsong där vi kommer vara med i toppen och spela bra innebandy där vi slåss om en SSL-plats. Känslan är väldigt positiv!