Kevin Andersson ”Lärorikt år även för mig”

21 mars 2020 06:58
Dam

Storvretas säsong i Allsvenskan är över. Storvreta lyckades hålla sig kvar och vi rundar av säsongen med intervjuer med spelare och ledare i laget, dags för materialare Kevin Anderssons reflektioner.

Trist att avsluta med inställd match men hur skönt var det att hålla sig kvar i Allsvenskan?
− Klart att det ät tråkigt att det inte blev en alltför spännande och nervös avslutning på serien. Vi var ändå förberedda att slå Älvsjö och knipa de tre poängen, så det är ändå otroligt skönt att tjejerna får spela kvar i Allsvenskan eftersom de verkligen är värda det!

Hur skulle du sammanfatta säsongen för laget?
− Lite upp och ned. Men jag har ändå upplevt det positivt ur mitt perspektiv att det alltid har varit bra träningsmoral och det har varit riktigt roligt att komma ned till träningarna och att se tjejerna glada trots lite motgångar, konstaterar han.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för din egen del?
− Tycker ändå att det har rullat bra rent materialmässigt. Har fått lite tips och trix från Jörgen (Jörgen Karlsson) och Rogga (Roger Söderlund) i herrlaget samt Mikael Jansson om att kunna effektivisera ens arbete på träningar men framför allt på matcher. Lärorikt år även för mig som materialförvaltare, är bara mitt tredje år som sagt. Har fått frågan varför jag skämmer bort tjejerna så mycket men det är självklart att man gör det för de är så värda det. Om man ska vara en elitspelare måste man ju känna sig som en elitspelare anser jag!

Vad tar du med dig från säsongen?
− Nä men det är väl att vi vet vad laget ska slipa på rent spelmässigt inför nästa år och hur jag ska arbeta för att tjejerna ska känna sig ännu mera som proffs på matcher och träningar, fortsätter Kevin Andersson.

Berätta om ett kul minne från säsongen!
− Ja du, mycket roligt som har hänt. Men jag skulle ändå säga att resan till Skellefteå och Luleå blir ett minne. Men även matchen mot RIG Umeå där vi gör en kanonmatch och vinner med 2-1. Lätt den mest nervösaste matchen men ändå den skönaste segern! Så nu planerar vi till nästa säsong och hoppas att det blir ett SSL kval då istället. Drömmen är att få fylla vattenflaskor åt ett SSL-lag, skämt o sido, men det är dit man vill i innebandysverige även som materialförvaltare. Och klart att när hon slutat så vill man att tröja nummer 81, Johanna Larsson, ska hänga i taket på IFU.

Stort tack till alla supporters som varit ett grymt bra stöd hela säsongen, även om det inte alltid gått som man önskat har ni stått bakom oss och varit guld värda! Vi ses igen 20/21 för en ny säsong i Allsvenskan.