Michael Jansson ”Det ska vara minst två”

22 oktober 2019 10:01

Michael Jansson har nätat tre matcher i rad men är inte nöjd. Läs hans tankar om senaste matchen mot Växjö och torsdagens hemmamatch mot Visby.

Berätta om matchen mot Växjö.
− Den är tuff som det brukar vara, alltid kul med tuffa matcher. Jag tycker vi stämplar in bra första tio och gör vårt jobb. ABC-grejer där vi byter med boll och allt sånt, då lönar det sig. Vi lägger in många bollar mot kasse och går in mer rakt mot kasse. Och jag tycker att vi gör en bra början för en gångs skull.

Och du fortsätter måla?
− Ja det är skönt, ett mål varje match men jag vill att det ska vara minst två så att jag får slipa lite på det, säger Michael Jansson.

Vad tycker du om era insatser i övrigt?
− Defensivt tycker jag vi gjort det bra. Där jobbar vi alltid 100 procent sen offensivt kan vi slipa på mycket mer. Vi ska vara mer kreativa och hota mer mot mål så att men det finns någonting att utveckla där.

Men obesegrade så här långt, hur bra är Storvreta?
− Nä men vi har en riktigt bra trupp med jättemånga skickliga spelare så vi kämpar verkligen för att hålla den här nollan. Vi ska alltid vinna men vi tar en match i taget och fokuserar på den fullt ut så får vi se var vi landar.

En match i taget, Visby torsdag, vilka förväntningar har du?
− Vi ska spela vårt spel. Jag kan inte så mycket om dem, har inte sätt dem, lite ojämna men vi ska spela vårt spel, gå mot kasse. defensiven först sen rakt på mål. Och så ska vi pilla in lite mål tycker jag, säger Michael Jansson.

Skönt att vara tillbaka i IFU?
− Ja, det är skönt, hemmaplan är alltid bäst!

Hur är känslan i IFU tycker du?
− Nämen den är grym! Fansen Red Eagles det är de bästa fansen någonsin liksom, de gör det lätt för oss.

Och du fortsätter måla på torsdag?
− Ja, jag ska försöka göra det, säger Michael Jansson.

Nu på torsdag gäller det! Matchstart 19:00 i IFU Arena mot Visby, säkra dina biljetter här så ses vi där!