06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Rasmus Sundstedt ”Kan bara bli bättre”

21 februari 2020 18:58

Redan idag drar Storvreta till Gotland och tidigare i veckan kollade vi läget med Rasmus Sundstedt inför lördagens bortamatch mot Visby.

Hur skulle du analysera senaste matchen mot Växjö?
− Vi kommer inte upp i nivå och då blir man straffade. Vi tog tag i det en stund i andra och tredje perioden där vi har ett övertag men sätter inte våra chanser. Det kan bara bli bättre från och med nu i alla fall!

Ska man vara orolig för Storvretas form?
− Det tycker jag inte. Det är klart att det är någonting som saknas men vi slipar på detaljerna och försöker få till det redan till helgen, säger Rasmus Sundstedt.

I helgen Visby borta, vilka förväntningar har du där?
− Det blir en lång bortaresa, hela helgen går till en match men vi ska göra det bättre än de senaste fem matcherna vi spelat, det ska bli kul i alla fall. Det lär vara mycket folk där och jag vet att det åker ett gäng härifrån för att heja på oss, det ska bli roligt!

Kan det finnas fördel med att åka redan på fredag (läs idag)?
− VI får vila upp oss och göra saker tillsammans med laget, det är inte en nackdel i alla fall men hoppas alla får sova gott på hotellet.

Vad tror du krävs för seger?
− Att vi sätter våra lägen och spelar tight bakåt och inte släpper in massa enkla mål och får jobba i uppförsbacke, säger Rasmus Sundstedt.

Och kan du trycka in några?
− Jag hoppas det, ska försöka göra det i alla fall!

Bortamatchen mot Visby drar igång 17:00 på lördag, kan du inte vara på plats så kan du se matchen på Pitcher's tillsammans med andra supporters, läs mer här!