Idag 1 match

Klara Sundell klar för Storvreta IBK!

17 maj 2020 08:54
Dam

Klara Sundell, som tidigare spelat med Örnsköldsvik IBK i SSL, är nu klar för en flytt till Uppsala och spel med Storvreta IBK i Allsvenskan.

− Vi har turen att få in en sniper i laget. Klara har meriter från en säsong i SSL och även U19-landslaget. Kul att hon valde Storvreta IBK som sin nästa klubb i sin innebandykarriär. Hon har gjort resan mot SSL med Örnsköldsvik och vill göra den igen med oss, välkommen till Uppsala och Storvreta IBK, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Klara Sundell har skrivit på ett avtal på två år och ansluter till truppen i augusti.

− Jag ska flytta ner till Uppsala från Örnsköldsvik för att plugga och ville då såklart också spela innebandy. Att jag valde Storvreta beror på att de är en seriös klubb som satsar på att ta sig upp till SSL på damsidan och den resan vill jag vara med på! Har fått vara med om det en gång och jag hoppas och kommer göra allt för att få vara med om det igen, berättar Klara Sundell och fortsätter.

− Mina förväntningar är att vi ska vara med och slåss om spel i SSL och i och med det så kommer det även bli en rolig och lärorik säsong.