Stadium Löparveckan– varje deltagare räknas!

18 april 2021 15:30
Förening

Nu vill Storvreta IBK sätta Sverige i rörelse tillsammans med vår partner Stadium. Därför är vi en del av Stadiums Löparveckan mellan 19–25 april. Men vi behöver din hjälp för att göra skillnad på riktigt.

Löparveckan innebär att vi vill få hela Sverige att springa så mycket som möjligt på en vecka. Alla kilometer räknas och målet är att engagera minst 15 000 personer som är sugna på att knyta på sig löparskorna och ge sig ut i spåret. Når vi målet skänker Stadium 150 000 kronor till organisationer som aktiverar barn och ungdomar i Sverige.

Hur går det till?
Det är enkelt. Registrera dig i appen Twiik och logga alla dina löprundor under veckan. Du kan antingen delta själv som privatperson, men ännu bättre är det om du involverar hela din organisation eller förening och tävlar som ett lag. Starta en löparutmaning och få dina kollegor eller kompisar att springa så mycket som ni hinner under veckan. Vill ni springa tillsammans med Storvreta IBK kan ni registerna er enligt nedan kod.

Team name
Storvreta IBK
7E457Z5KPQ

Det kommer även finnas möjlighet att springa ett digitalt lopp tillsammans med Stadiums partner Sverige Springer. Vill du hellre springa i en löpargrupp? Inga problem. Stadiums partner Runacademy har 88 löpgrupper runt om i Sverige som du kan hänga på. Vad tror du, hur många kilometer kan vi skrapa ihop tillsammans?

Spring för en bättre sak
Förutom alla endorfiner som löpning ger dig, så kommer du vara med och skänka pengar för att aktivera barn och ungdomar. Utvalda ungdomar från särskilt utsatta områden kommer även få möjligheten att delta på Stadium Sports Camp 2022. Ungdomar som annars inte har den ekonomiska möjligheten att åka på läger.

Så vad väntar du på?
Den 19 april sätter vi igång. Samla dina kollegor och skaffa ett konto på Twiik. Varje deltagare och liten löprunda räknas och det behöver varken gå fort eller vara långt. Det enda du behöver göra är att ge dig ut. Hoppas vi ses i löparspåret!

Läs mer på kampanjsidan här!