06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Moa Qvarnlöf klar för Storvreta IBK!

17 juni 2019 08:14
Dam

Storvreta IBK kan nu presentera sitt andra nyförvärv inför säsongen i Allsvenskan Östra. Moa Qvarnlöf från Västra Mälardalen IB i Allsvenskan har skrivit på för Storvreta.

− Med Moa får vi in en ung spelare, född -99, med flera års rutin från Allsvenskan, berättar ordförande Henrik Ededahl och fortsätter.

−Vi är jätteglada att Moa ansluter till oss i Storvreta IBK. Jag hoppas att Moa skall stormtrivas med studier i Uppsala och med Storvreta IBK som förening.

Moa Qvarnlöf kommer att börja plugga i Uppsala till hösten och vill fortsätta att spela och satsa på innebandyn. Hon valde Storvreta då det är en seriös förening med höga ambitioner och därför kändes det som ett naturligt val.

− Jag ser fram emot säsongen väldigt mycket och längtar till allt drar igång i höst. Det ska bli kul att se hur Östra Allsvenskan är och möta lite nya lag och jag hoppas på jämna och roliga matcher, berättar Moa Qvarnlöf och fortsätter.

− På oss som lag har jag höga förväntningar på prestationen. Det är svårt att veta var vi står just nu eftersom vi är nykomlingar men jag hoppas och tror att vi kommer gå långt. Angående min individuella utveckling hoppas jag på att fortsätta utvecklas som innebandyspelare, speciellt i mitt offensiva spel.