Michael Jansson fortsätter i Storvreta!

3 juni 2019 07:59

Den sista pusselbiten är lagd! Storvreta IBK och Michael Jansson är överens om ett nytt kontrakt.

− Det känns jätteroligt att Michael Jansson stannar och fortsätter sin utveckling hos oss. Han är fortfarande en ung och lovande spelare, som kommer utvecklas mer och mer, konstaterar ordförande i sportgruppen Michael Rasi och fortsätter. − Vi hoppas att Michael redan under försäsongen tar många kliv så han verkligen är med och utmanar om en startplats i vårt lag. Han vet vad som krävs för att vinna och han kommer fortsätta att bidra där.

Kontraktet är skrivet på ett år och Michael Jansson är taggad på en ny säsong i den röda tröjan.

− Jag väljer att fortsätta i Storvreta för jag känner att jag vill försöka slå mig in i en ordinarie femma och bli givande i laget. Sen är mitt mål också att komma med i landslaget vilket jag tror blir lättare om jag får Storvretas träningsmiljö att träna med, berättar Michael Jansson och fortsätter. − Mina förväntningar på nästa säsong är att jag ska göra allt jag kan för att ta en ordinarie plats i laget vilket bara är upp till mig själv, sen att ta guld för tredje gången skulle sitta fint.

I samband med denna spelarkontraktering är Storvreta SSL-trupp för kommande säsong klar.

− Jag är med Michael Janssons förlängning färdig med truppen. Jag känner mig väldigt nöjd med året trupp som absolut skall vara med och slåss om SM guldet även kommande säsong! Avslutar Michael Rasi.