Storseger för Storvreta över Linköping!

28 februari 2018 21:45

Linköping nätar först men sen tar Storvreta över matchen. 5-1 efter den första perioden blir tillslut 9-1 efter att Henrik Stenberg stått för ett hattrick. Segern innebär att Storvreta har vunnit sina 11 senaste matcher!

Den första perioden drar igång femton minuter sent men är väldigt händelserik! Inledningsvis är matchen svängig utan att de riktigt heta målchanserna dyker upp. Men när vi närmar oss 10 minuter in kommer Yousif Touma fri på vänsterkanten och sätter 0-1 säkert. Bortalagets jubel blir dock kortvarigt då Storvreta svarar dryga tre minuter senare när Victor Andersson sprätter upp den i krysset mitt framför mål. Strax efter drar Valdemar Ahlroth in 2-1. Och nu har Storvreta vaknat rejält. Emil Helmrich sätter sen 3-1 innan Ahlroth kan näta igen, 4-1. Storvretas Alexander Rudd åker på en utvisning men efter en uppvisning i boxplay sätter Henrik Stenberg 5-1 i numerärt underläge.

Den andra perioden blir betydligt målsnålare då inget av lagen hittar nätet. Linköping får chansen i ytterligare ett numerärt underläge men det är främst Storvreta som har boll och applåderna regnar ner i IFU Arena när Robin Nilsberth snurrar bort Linköpings försvar. Det finns en del chanser och Storvreta fortsätter att äga mycket boll i perioden.

I den tredje perioden dröjer det bara 7 sekunder innan Stenberg kan sätta sitt andra mål för matchen, 6-1. Sen flödar spelet vidare och det mesta tillhör Storvreta. När Linköping får chanser står Viktor Klintsten i vägen. Med under sju minuter kvar av matchen kommer 7-1 genom Nicklas Paulsson och några minuter senare kan Sjögren sätta 8-1 på straff innan matchens lirare Henrik Stenberg avslutar målskyttet med att sätta 9-1 efter 18:41. Ännu en seger för Storvreta som utökar sin serieledning.

Matchstatistik Storvreta IBK vs Linköping IBK 9-1

Närmast väntar bortamatch mot Mullsjö AIS tisdag den 6 mars 19:00, en match ni ser på Sportkanalen/cmore.se/SSLPlay.se sen kommer Storvreta hem till IFU Arena igen för säsongens sista grundseriematch. Lördag den 10 mars 17:40 spelar Storvreta mot Mika Kohonens FC Helsingborg.