Clara Holmberg klar för Storvreta IBK!
Publicerad: 2024-05-27
Dam
Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Clara Holmberg är klar för Storvreta IBK.

− Clara Holmberg är ett mycket intressant nyförvärv från KAIS Mora. Här får vi in en välskolad spelare som är en stark, snabb och arbetsvillig forward. Med Holmberg i truppen får vi in mer viktig SSL-rutin och som vet vad det handlar om att ta nästa steg uppåt i seriesystemet, berättar huvudtränare Noél Alm Johansson.

Clara Holmberg, född 2004, har tillhört KAIS Mora IF hela sin innebandykarriär och förra säsongen var det främst spel i SSL som gällde men nu bär det av söderut.

− Jag valde Storvreta IBK för att det känns som att de har något intressant på gång och det känns väldigt roligt att få vara med på den resan! Jag fick direkt en väldigt bra känsla av föreningen. Tror att jag kommer utvecklas mycket som spelare och kunna ta nästa steg i min utveckling i Storvreta, avslöjar Clara Holmberg och fortsätter.

− Förväntningarna inför nästa säsong är höga. Känns som ett lag med drivna tjejer som alla vill uppåt och tror vi kommer ha en väldigt rolig säsong! Det känns väldigt kul att flytta till Uppsala, träffa alla i laget och jag ser verkligen framemot säsongen!

Kontraktet är skrivet på två år.

Adam Troy