03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Carl Kostov Bredberg ”Intensiva dagar”

8 september 2021 09:45

Carl Kostov Bredberg var tillbaka i svenska landslaget i helgen och berättar nu mer om upplevelsen och blickar kort mot Gotland.

Hur kändes det att vara tillbaka i landslaget?
− Det kändes bra! Intensiva dagar och två roliga matcher.

Berätta om segrarna mot Finland.
− I den första matchen började vi riktigt starkt och hade 3-0 efter första perioden. Andra perioden var OK men inte mer, och i tredje blev vi lite väl passiva men vi stängde igen i slutet och vann med 4-3 . Andra matchen var Finland lite hetare i första perioden och sen tycker jag vi tar över och är det bättre laget. Vinner sedan komfortabelt med 4-1, fortsätter han.

Vad fick du med dig från helgen?
− Känns som vi hittade en bra grund i det defensiva spelet, som vi kommer kunna bygga vidare på.

Känner du att du stärkt aktierna inför VM?
− Man är aldrig helt nöjd, men jag tycker att det kändes bra och det fysiska spelet som är på internationell nivå passar mig.

Härnäst Visby i Svenska Cupen, vad förväntar du dig för matcher?
− De är luriga på hemmaplan, så det gäller att vi är med från start och stämplar in. Gör vi det så vinner vi! Avslutar Carl Kostov Bredberg.

Storvreta möter Visby IBK på bortaplan på lördag och du ser matchen på Aftonbladet Play här.