Viktor Klintsten ”Måste hylla mina kamrater”

4 maj 2019 07:55

Efter det historiska sjätte SM-guldet har Storvretas spelare fått berätta lite om finalen, guldkänslan och sommarens Storvreta Summercamp, nu Viktor Klintsten.

Nu när lite tid gått, hur ser du på finalen?
− Det var en svår final för mig. Den svåraste jag har spelat. Jag fick en tuff start med att släppa, enligt mig, ett billigt mål. Sen kom jag in i matchen. Men i period två och tre så hände det inte så mycket för mig. Det blir jobbigt att spela som målvakt när man inte har så mycket att göra, speciellt i en final. Så jag måste hylla mina kamrater framför mig. De var och är hur bra som helst, berättar han.

Berätta lite om känslorna kring att säkra detta historiska guld.
− Det känns speciellt. Vi vann serien överlägset och tog poängrekordet, mycket tack vare Harnesk och Koffe. Hur de har slitit med oss på träningarna. Det var Pepsis (Jesper Berggren) sista säsong. Han tog oss tillbaka i finalen med att lägga in en kattunge från blå. Sen fick han lyfta pokalen. Det är fint att se. Han har betytt så mycket för mig och hela laget i alla dessa år med sin vinnarskalle och proffsighet. Vi vinner det historiska guldet. Så svårt att sätta ord på allt känner jag.

Vilka nycklar ser du till att ni gick hela vägen denna säsong?
− Vår bredd, vår vinnarskalle. Och att vi aldrig är nöjda på oss själva. Vi kan alltid bättre. Det har tagit oss långt anser jag.

Vilka intryck tar du med dig från tiden efter finalsegern?
− Så mycket. Alla fans som var med oss. Den stora flaggan som vi hade i globen. Att fira med familjen och flickvännen på läktaren. Vårt firande i omklädningsrummet till banketten på kvällen. Dagen efter i bussen. Hemma hos Affe Berggren. Sen ner till stan. Bara få njuta och fira guldet med grabbarna i laget.

Summercamp hägrar i augusti, vad ska deltagarna förvänta sig?
− De ska träffa nya kompisar och få lira med våra damlagsspelare och herrlagspelare, avslutar Viktor Klintsten.

Storvretas SSL-lag har nu ledigt ett tag innan man får inleder jakten på nästa titel.

Under Storvreta Summercamp blir man tränad av svenska mästarna, läs mer och anmäl er här!