Idag 1 match

Robin Nilsberth ” Vi är mästare allihop!”

19 maj 2019 10:27

Efter det historiska sjätte SM-guldet har Storvretas spelare fått berätta lite om finalen, guldkänslan och sommarens Storvreta Summercamp, nu Robin Nilsberth.

Nu när lite tid gått, hur ser du på finalen?
− Känns som en talande match för säsongen, laget och klubben. Vi är uträknade större delen av matchen, men när allting summeras så har vi ändå lyckats hitta ett sätt att vinna. I klubbens DNA och den kultur vi skapat, handlar allt om att vinna. Det är vad som ligger bakom framgången, konstaterar Robin Nilsberth.

Berätta lite om känslorna kring att säkra detta historiska guld.
− Stort såklart. Mesta mästarna! Ett fantastiskt jobb från alla involverade. Från Henkan som ordförande, till laget, staben, alla fantastiska funktionärer och framförallt vår publik. Vi är mästare allihop!

Vilka nycklar ser du till att ni gick hela vägen denna säsong?
− Kvalité, seriositet och kultur.

Vilka intryck tar du med dig från tiden efter finalsegern?
− Bara bra intryck. Finns inget finare att vinna som ett lag och sen få fira tillsammans. Det går heller inte att komma undan hur fint det känns att Jeppe fick avsluta på bästa sätt!

Summercamp hägrar i augusti, vad ska deltagarna förvänta sig?
− Massa skratt, nya kompisar och förhoppningsvis en del innebandy, avslutar han med ett leende.

Under Storvreta Summercamp blir man tränad av svenska mästarna, läs mer och anmäl er här!

Kommande vecka kommer Storvretas SSL-lag att samlas och inleda säsongen 19/20!