Andreas Stefansson klar för Storvreta IBK!

15 april 2021 11:00

Det är med stor glädje vi kan avslöja att den pålitliga poängplockaren Andreas Stefansson är klar för Storvreta IBK.

− Andreas Stefansson till Storvreta IBK, Det känns inte riktigt som det stämmer men det är sant. Efter allt som man läst i media så var det solklart att det skulle bli AIK eller fortsättning i Pixbo men vi lyckades ändå landa denna kanonvärvning. En målskytt av rang och massor av rutin från högsta nivå. Smidigt och bra jobbat av Greger Wanderfeldt på JACT och vi har fått in en notorisk målskytt som kommer att vara ett orosmoment för alla motståndare i minst två år framöver. Välkommen till Storvreta IBK Andreas Stefansson, säger sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Avtalet är skrivet på två år och huvudtränare Oscar Lundin ser fram emot att välkomna Andreas Stefansson till Storvreta IBK.

− En av Superligans allra vassaste målskyttar ansluter. Det kommer handla mycket om att ge Andreas en tydlig roll och omgivning där han får använda sina styrkor och där har vi en plan vi tror på. När jag pratat med honom sänder han bra signaler och jag tror verkligen han vill bevisa, främst för sig själv, vad han kan göra på den allra högsta nivån. Han är en forwardstyp som fyller lite samma rum som Henrik Stenberg fyllt på ett eminent sätt. Jäkligt smart kring motståndarkassen och elak i de centrala ytorna, konstaterar Oscar Lundin.

Denna säsong stod Andreas Stefansson för 40 mål och 11 assist på 27 matcher i Pixbo Wallenstam som precis missade slutspelet. Han ser fram att fortsätta sin utveckling i Storvreta IBK.

− Det finns ingen klubb i världen som kan mäta sig med Storvreta när det kommer till trupp, ledarstab och förutsättningar för mig som individ att utvecklas till max. Att få tävla med och mot bästa möjliga spelare fler än två gånger per år lockade väldigt mycket, berättar Andreas Stefansson och fortsätter.

− Jag har samma förväntningar som spelarna, tränarna och alla supportrar till Storvreta. Att vi ska vinna, allt som går. Annars hade jag inte haft något här att göra.