Emelie Lindbohm ”Alltid roligt att möta Falun!”

28 februari 2020 06:58
Dam

Efter seger senast är Storvreta ovanför strecket i Allsvenskan Östra och i helgen väntar bortamatch mot serieledarna, Emelie Lindbohm ger oss förutsättningarna.

Stabil insats mot Bele, berätta lite.
− Ja, skönt och viktigt med seger då vi klättrar i tabellen. Grym laginsats där alla sliter och jobbar hårt i 60 minuter, det är det som gör att vi vinner!

Vad kan ni ta mer er från matchen?
− Förutom tre viktiga poäng så tar vi med oss det hårda jobbet där alla sliter för varandra och en bra känsla inför de sista matcherna, fortsätter Emelie Lindbohm.

Inte många matcher kvar men vad tycker du om er säsong så här långt?
− Säsongen har varit väldigt upp och ner, vi har gjort några riktigt bra prestationer men även några åt andra hållet, vi har varit för ojämna. Vi har väl inte riktigt haft flytet i målproduktionen heller, samtidigt så är vi ett av de lag som släppt in minst mål i serien vilket är bra.

För egen del hur tycker du det gått?
− Även för egen del både upp och ner. Det tog längre tid att komma in i allt än vad jag trodde det skulle göra. Sen har jag förväntat mig mer av mig själv vad gäller produktionen framåt så det är något jag inte är så nöjd med, men jag försöker att inte tänka på det allt för mycket och istället göra allt annat så bra jag bara kan.

Närmast serieledande Falun, vad tror du det blir för match?
− Jättekul, alltid roligt att möta Falun! Jag hoppas och tror det blir en fartfylld och jämn match.

Vad tror du krävs för seger?
− Falun har många skickliga spelare så det gäller som mot Bele att vi jobbar hårt och tillsammans. Gör vi det har vi alla chanser i världen att ta hem tre nya poäng då vi vet vad vi kan när vi gör det tillsammans! Avslutar hon.

Söndag 1 mars är det dags för bortamatch mot Falun i Guide Arena med start 16:00.