Oscar Lundin “Mycket kvalité på banan”

14 januari 2022 11:01

Oscar Lundin ger oss förutsättningar inför morgondagens bortamatch i SSL mot FBC Kalmarsund.

I onsdags fick bortaderbyt mot Hagunda IF flyttas fram p.g.a. Coronafall i Storvreta IBK:s trupp. Imorgon, lördag, är det dock dags för SSL-match för Storvreta IBK igen.

Hur har veckan sett ut?
− Utifrån förutsättningarna bra tycker jag. Delar av laget har kunnat träna tillsammans från i tisdags. Sedan har vi idag ett par spelare till som kommit tillbaka från karantän. Vi har ett innebandypass idag för att förbereda oss för matchen.

Kommer du ha tillgång till alla spelare på lördag?
− Nej, vi kommer sakna ett par spelare. Men ett starkt Storvreta IBK tar plats på bussen imorgon bitti, fortsätter Oscar Lundin.

Och är laget redo för match?
− Absolut. Vi är redo att tävla om tre poäng och ser fram emot en tuff bortamatch.

Vad kan vi förvänta oss av matchen med dessa förutsättningar?
− Ett spelsuget bortalag, vi såg fram emot derbyt i onsdags som då fick flyttas fram. Jag tror på en jämn, intensiv innebandymatch. Mycket kvalité på banan.

Kommer det vara lite annorlunda fokus för att hitta rätt på lördag?
− I och med att uppladdningen till match skiljer sig från det normala så behöver vi förhålla oss till det. Men fokus i sig ligger på precis samma sak som alltid - att hitta en väg att vinna matchen, avslutar han.

Lördagens bortamatch mot FBC Kalmarsund drar igång 16:00 i KIFAB Arena och du ser den på SportExpressen Play och UNT.