Förlust mot Örnsköldsvik!

22 januari 2023 17:05
Dam

Det blev förlust mot Örnsköldsvik IBK med 2-5 i dagens match i Allsvenskan Östra.

Storvreta fick med sig en 1-0 ledning från den första perioden efter mål av Thindra Stenvall och flera fina räddningar av Johanna Åkerfeldt.

Men i inledningen av den andra perioden kunde bortalaget Örnsköldsvik IBK kvittera genom Nova Ekedal. Spelet kändes sporadiskt stabilt utan de där riktigt vassa chanserna men Jenny Larsson serverade sen Ida Backman som kunde ta tillbaka ledningen, 2-1 efter två.

I slutet av andra perioden fick Tiffany Ong sätta sig på botbänken och bortalagets powerplay hängde med in på tredje perioden. Precis i slutet av övertaget kom kvitteringen till 2-2. När sedan Örnsköldsvik IBK fick med sig ytterligare en utvisning kom dessutom 2-3. Storvreta tvingades då jaga och bortalaget kunde kontra in ytterligare två mål. Slutresultatet skrevs till 2-5.

Matchstatistik Storvreta IBK vs Örnsköldsvik IBK 2-5

Nu väntar ett uppehåll på strax över två veckor innan det är dags för match igen. Täby FC väntar den 7 februari innan det är dags för DERBY mot Hagunda hemma i IFU Arena den 12 februari.