06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Läs om Jörgen Karlsson i UNT!

4 december 2021 17:07

Jörgen Karlsson kan titulera sig meste landslagsledare på herrsidan och UNT har gjort en lång intervju med SSL-lagets materialare.

På UNT kan man läsa:

Fram till nyligen var det tidigare Storvretaspelaren Mattias Samuelsson som hade det svenska landskampsrekordet på herrsidan, men under fyrnationersturneringen i Tjeckien i oktober klev Faluns Johan Samuelsson förbi. I matchen mot Schweiz gjorde han sin 125:e blågula landskamp.

I samma match blev Jörgen Karlsson från Uppsala även han historisk. För med sina 138 landskamper slog materialförvaltaren den tidigare förbundskaptenen Ulf Hallstensson med en landskamp och kan titulera sig meste landslagsledare på herrsidan. Detta enligt uppgifter från innebandyförbundet.

Karlsson själv hade inte tvärkoll på att han blev rekordman redan då.

– Man fick en pokal vid 50 landskamper och en vid 100. Sen har det runnit ut i sanden, inte minst under pandemin. Jag trodde att jag skulle passera Uffe under VM. Men klart att det är skitkul. Jag har varit med så jäkla länge och det känns hur bra som helst. Men han har fortfarande mest i totalen (168 inklusive även damlandslaget), säger Karlsson.

Du hittar hela reportaget på UNT här!