Andreas Harnesk “Förstakedjan är jättevass”

2 januari 2019 21:43

Efter kvällens träning pratade vi med tränare Andreas Harnesk om kommande Champions Cup. Första motståndare är tjeckiska topplaget Technology Florbal MB.

Strax Champions Cup, hur går tankarna?
― Ska bli grymt kul att spela! Vi har laddat för det här länge och förberett oss noggrant så det känns bra, säger Andreas Harnesk.

Inleder mot tjeckiskt motstånd, Technology Florbal MB, som tidigare blanda annat vunnit rejält mot Dalen?
― De är väldigt bra! Leder serien väldigt klart, förlorade i början men har sen vunnit mycket och de har många tjeckiska landslagsspelare, bästa poänggöraren genom alla tider och förstakedjan är jättevass, så det ska bli kul.

Hur är känslan i laget, har du fått tillbaka alla som varit borta efter VM?
― Vi har några frågetecken. Förutom Paulsson och Glas som är långtidsskadade så har vi tre frågetecken, säger Andreas Harnesk.

Vilka har känts heta annars?
― Jag tycker det är en bra känsla i hela laget. Det är en bra go. Vi gjorde inte en så bra match mot Örebro men träningarna har känts fantastiskt bra nu. Det känns som folk är verkligen laddade.

Det är en del snack om att det kan bli en final mot Classic?
― Det är klart att de är skitbra, de har 10 finska landslagsspelare. Vi pratar mycket om att vi ska leva och spela nu men vi är förbereda på alla motstånd inklusive Classic men vi måste slå tjeckerna först.

Det är chansen på din första buckla med Storvreta?
― Det är kul! Classic är bättre än någonsin sägs det om vi skulle få möta de och vi får möta ett jättebra tjeckiskt lag så det ska bli jättekul, säger Andreas Harnesk.

Matchen mot Technology Florbal MB drar igång 19:00 torsdag 3 januari i Gävlehov. Den kan också ses online på innebandy.tv och IFFs YouTubekanal.