Carl Kostov Bredberg förlänger med Storvreta IBK!

12 juni 2023 09:59

Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Carl Kostov Bredberg valt att förlänga med Storvreta IBK.

− Ytterligare en viktig förlängning i vår starka backuppsättning. Stolta över att Calle vill göra jobbet ytterligare ett år med oss. En stark kvalitétsback som gör att vi ser ännu starkare ut bakåt. En viktig del i att utbilda kommande storspelare i röda tröjan. Calle har ledaregenskaperna och kan ge trygghet i vårt allt yngre lag, berättar vice ordförande Henrik Ededahl.

Försvararen Carl Kostov Bredberg har hunnit med både SM- och VM-guld under sina två säsonger i Storvreta IBK som nu ska bli tre.

− Efter att man fått landa lite efter SM-guldet så hade jag ett bra samtal med Mika. Jag känner att jag har mer att ge och tycker fortfarande att det är väldigt roligt. Då är det svårt att lägga av, även om det krävs en del pusslande för att få ihop det. Ser fram emot att dra på mig Storvretatröjan igen och spela inför ett fullsatt IFU och vinna nya titlar, avslöjar Carl Kostov Bredberg och fortsätter med att berätta om sina förväntningar inför säsongen.

− Höga. Vi har gjort flera fina värvningar och har ett spännande lag men det är mycket jobb som ska göras. Vi kommer bli svårslagna, avslutar han. Kontraktet är skrivet på ett år.