03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Mira Horvath klar för Storvreta IBK!

17 maj 2021 12:00
Dam

Efter många förlängningar har vi nu glädjen att avslöja ett nyförvärv från Zug United i Schweiz, backen Mira Horvath.

Värvningen slutfördes tack vare scouting av SSL-lagets Oscar Lundin.

– Mira är en lovande spelare med en härlig drivkraft. Hon har en stark fysik som hon redan lärt sig att utnyttja på ett bra sätt. Det skall bli spännande att se hur hon tar sig an vår träningsmiljö. Hon är och har varit bofast i de schweiziska ungdomslandslagen. Nu skall vi hjälpa henne att ta nästa steg, berättar han.

Sportsliga ansvarige Henrik Ededahl fyller på.

– Ska bli kul att följa hennes utveckling, välkommen till Storvreta IBK Mira.

Förutom Zug United och ungdomslandslagen har hon varit med på flera träningsläger med Schweiz U19-landslag och det stora målet är att ta en fast plats där. Men nu är det full fokus på Storvreta IBK och jakten på en kvalplats i SSL.

– För den kommande säsongen hoppas jag kunna göra mycket personliga framsteg och lära känna den svenska innebandyvärlden bättre, berättar Mira Horvath och avslutar.

– Jag ser fram emot nästa säsong med Storvreta.

Avtalet är på 1 år och Mira Horvath ansluter till truppen efter sommaren.