Från ordförandens horisont

13 maj 2023 08:30
Förening

Dags att avrunda säsongen 22/23 med några rader från våran ordförande Ingemar Lundqvist.

Hej alla medlemmar och övriga Storvretasympatisörer!!

Först av allt vi jag framföra ett varmt Tack till alla sponsorer, vår härliga publik och övriga som under året i stort och smått stöttat SIBK, ni är alla guld värda för vår förening!

Våra ledare är i sammanhanget värda en stor eloge, dessa killar och tjejer lägger ned oändligt många ideella timmar på våra ungdomar och för vår förening, Tack!!

Innebandysäsongen är i stora delar över och det är dags att teckna ned några reflektioner kring den gångna säsongen. Den aktiva spelsäsongen är avslutad, det återstår en del arbete i föreningen innan vi helt kan avsluta säsongen i och med årsmötet i början av juli. Det är ju också så att planeringen inför kommande säsong börjar dagen efter föregående säsong är avslutad. Förutom lite välförtjänt semester är hela verksamheten i full gång för att optimera verksamheten inför säsongen 23\24

Apropå Guld blev det efter många jämna matcher i slutspelet en efterlängtad seger för herrlaget i finalen mot Falun. Efter en väl genomförd match kunde vi åter bärga SM-bucklan till Storvreta där den trivs bäst. Vårt damlag gjorde en utmärkt säsong som med marginal innebar nytt kontrakt i Allsvenskan, detta var också målsättningen inför säsongen.

Våra JAS-lag har levererat då både Herr och Dam kvalificerade sig till Innebandyfesten, kul att det finns spelare bakom elitlagen som trycker på och vill framåt. Ett särskilt plus till JAS Dam som var väldigt nära den efterlängtade medaljen! Resultaten på Innebandyfesten visar dels på bredden i juniorverksamheten, dels på ungdomsverksamhetens förmåga att förutom att ha kul tillsammans också odla våra talanger.

Jag önskar alla en skön sommar med sol och efterlängtad ledighet!

Vi ses åter i hallarna på höstkanten!

Ingemar Lundqvist, ordförande Storvreta IBK