Idag 1 match

Allsvenskan Östra pausas

5 november 2020 08:30
Dam

Igår bestämde Svenska Innebandyförbundet att Allsvenskan Östra pausas tills vidare då ett flertal lag i serien har hemvist i en region med skärpta allmänna råd kring pandemin.

På innebandy.se kan man läsa att Allsvenskan Östra med flera "pausas tillsvidare utifrån att ett flertal lag i dessa serier har hemvist i en region med skärpta allmänna råd och med utgångspunkt från den nya helhetsbedömningen."

SSL kommer spela vidare som vanligt.

När det gäller frågan om när Allsvenskan Östra kan dra igång igen går det att läsa:

Situationen med lokala skärpta allmänna råd är komplicerad. Det är att förvänta sig att fler regioner tillkommer och att redan införda restriktioner förlängs. Detta gör det omöjligt att i nuläget kommunicera en tidplan för hur en eventuell uppstart ska se ut, dock ser Svenska Innebandyförbundet det som möjligt tidigast första veckan i december. Svenska Innebandyförbundet förbereder ett antal scenarion för att kunna fatta beslut och kommunicera utifrån hur läget utvecklar sig.

Läs mer här!