Filip Stenmark avslutar sin innebandykarriär efter SM-finalen!

20 april 2023 05:00

Filip Stenmark har kommit fram till att han kommer att avsluta sin innebandykarriär efter lördagens SM-final.

Berätta om ditt beslut att avsluta din tid med Storvreta IBK?
− Jag har haft en helt fantastisk tid i Storvreta, sedan första dagen har jag känt mig som hemma och därför finns det väldigt mycket känslor som dyker upp när jag väl har bestämt mig för att avsluta min karriär. Jag är glad och stolt över det jag har presterat men också över det faktum att jag har haft nöjet att representera en så fantastisk förening. Storvreta IBK har blivit den föreningen där jag känner mig som hemma! Avslöjar han.

Hur var sista matchen på hemmaplan inför ett kokande IFU?
− Jag hade väldigt svårt att hantera den matchen då jag bar på vetskapen om att det var sista gången, bara ett fåtal i laget visste om det och jag kände mig tagen av stundens allvar helt klart. Men så här i efterhand kunde det inte ha blivit bättre. Publiken, stämningen och spänningen var på topp och det känns som en värdig sista match i IFU.

En match kvar, tankar?
− Jag har så mycket förväntan och tillit över vad den här gruppen kan prestera. Vi har väntat på den här stunden hela säsongen och hela tiden pratat om guldet som vårt. Att avsluta karriären med ett guld är vad jag tydligt ser framför mig!

Hur blir det att blicka upp mot röda havet?
− Jag kommer ta en all energi som ges från läktaren och omvandla det till styrka på planen. Efter matchen är jag övertygad om att det kommer vara känslosamt men också väldigt fint att få ha dem med mig, en sista fajt!

Vad tror du krävs för seger?
− Vi kommer inte hålla tillbaka på någonting, en seger kommer genom att vi fortsätter spela med samma aggressivitet och disciplin som vi har gjort de två senaste semifinalerna. Vi har alla nycklar för att vinna, vi har en stark övertygelse om vår förmåga och det kommer väga över till vår fördel! Avslutar Filip Stenmark.

Lördag 15:00 drar SM-finalen igång i Avicii Arena, läs mer om biljetter här.