06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Albin Sjögren “Många som ligger bakom alla gulden”

3 maj 2019 08:58

Efter det historiska sjätte SM-guldet har Storvretas spelare fått berätta lite om finalen, guldkänslan och sommarens Storvreta Summercamp, först ut är Albin Sjögren.

Nu när lite tid gått, hur ser du på finalen?
− Finalen var ju svängig, jag tycker Falun har första halvan av matchen sen tar vi över andra halvan då det gäller som mest. Välförtjänt i slutändan, konstaterar han.

Berätta lite om känslorna kring att säkra detta historiska guld.
− Känns otroligt bra, det är så många som ligger bakom alla gulden. Föreningen, spelare, ledare och framförallt våra supportrar som stöttar oss varje match som gör att vi presterar på topp hela tiden.

Vilka nycklar ser du till att ni gick hela vägen denna säsong?
− Bredden, vi har så många spelare som har klivit fram i olika matcher.

Vilka intryck tar du med dig från tiden efter finalsegern?
− Att få hänga med laget är ju det bästa. Sen Vaksala torg är alltid fint när man får se alla leenden.

Summercamp hägrar i augusti, vad ska deltagarna förvänta sig?
− Mycket innebandy, glada ledare och förhoppningsvis toppenväder, avslutar Albin Sjögren.

Storvretas SSL-lag har nu ledigt ett tag innan man får inleder jakten på nästa titel.

Under Storvreta Summercamp blir man tränad av svenska mästarna, läs mer och anmäl er här!