Liam Åström släpps till AIK!

30 juni 2022 14:55

Trots att Liam Åström stortrivts i Storvreta IBK har det funnits en önskan om att spela närmar sina nära och kära och Storvreta IBK i dagarna kommit överens med AIK om en övergång för den unga talangen.

− Liam har varit en härlig individ och spelare att lära känna under två år. Vi hade hoppats på en långsiktig satsning tillsammans. Men ibland kommer livet emellan och så har det blivit för honom nu. Vi har fått till en bra överenskommelse med Liams nya klubb och vi önskar honom lycka till på hemmaplan, konstaterar Storvreta IBK:s Oscar Lundin.

Liam Åström, med Ingarö IF som moderklubb, har trivts bra i Storvreta IBK vilket ledde till ett nytt treårskontrakt för några månader sen.

Samtidigt har livet utanför sargen inte fungerat lika bra och han har spenderat mycket tid med kompisar och bekanta i Stockholmsområdet. När det blev aktuellt med en övergång till AIK valde Storvreta IBK att ge honom möjligheten att spela närmare hem och följa sin dröm.

− Det var ett svårt beslut att ta, jag är mycket tacksam för de två åren jag varit här i Storvreta IBK. Men att få spela i den svartgula tröjan är någonting jag dröm om sedan jag var liten. Nu är AIK tillbaka i SSL och jag gillar lagets sätt att spela innebandy på, avslöjar Liam Åström och fortsätter.

− Jag ser det som att komma ”hem” till Solna och Stockholm med allt vad det innebär med familj och vänner närmare mig. Jag har höga målsättningar i AIK och tror att min roll i laget kommer passa mig perfekt.

Storvreta IBK önskar Liam Åström lycka till i sin nya klubb och tackar AIK för ett smidigt samarbete.